Tuesday, March 23, 2010

*Kapal Terbang...

Pada minggu lepas hebohlah satu kampung Pak Pandir 
mendapat tiket kapal terbang untuk menjadi tetamu 
dalam program stesen radio Hangus FM. Walaupun hanya 
kelas ekonomi tapi bagi Pak Pandir, itu sudah cukup 
menggembirakannya.

Dipendekkan cerita, hari yang dijanji telah tiba. 
Pak Pandir pun sudah menunggu sejak dari subuh di 
lapangan terbang. Bila kapal terbang sampai, 
Pak Pandir amat gembira dan dia pun naiklah, terus 
ambil tempat.

Sebelum kapal terbang berlepas, pramugari pun 
memeriksa penumpang supaya semua duduk di tempat 
masing-masing dan bersedia untuk berlepas. Sekali 
pramugari ternampak Pak Pandir duduk di kerusi 
Business Class, setahunya tak ada penumpang kelas 
bisnes hari itu.

Dengan penuh berbudi bahasa dan sopan santun, 
pramugari tu tegur, "Pak cik, pak cik tak boleh duduk 
kat sini, boleh tak pak cik pindah duduk di 
belakang?"

"Eh, bagus sungguh orang kapal terbang ni (pramugari 
tu). Terima kasih nak, tak apalah nak, pak cik dah 
selesa kat sini"

Mana tak selesanya, Business Class. Mati akal 
pramugari tu. Semua pramugari dan pramugara datang 
silih berganti. Sakit kepala mereka dibuatnya. 
Juruterbang yang menunggu lama nak berlepas, bengang 
kenapa masih belum ada isyarat kata ok daripada Ketua 
Pramugari, lalu dia pun keluar tengok.

Setelah diceritakan oleh seorang pramugari, pilot itu 
pun pergilah ke tempat Pak Pandir "Pak cik, boleh 
tengok tiket?"

Pak Pandir pun hulurkan tiketnya sambil tersengih.

"Oooo..pak cik nak pegi KL ye pak cik?"

"Ya nak" Jawab Pak Pandir.

"Tapi Pak Cik, kerusi depan ni pegi Johor Bahru ni, 
kerusi belakang tu baru pegi KL!"

Pak Pandir pun terkasima...terkejut!

"Laa...ye ke nak? Nasib baiklah anak ni datang bagitau."




2 comments:

gundave said...

sa masi senyum kehairanan...nda ku paham...kasi expelen gia pian...

impian dalink said...

sila baca bkali2 lg..huehuehue